fredag 11. mai 2012

GJØR DET SELV: fra ødelagt strandveske til pyntekurv

Her om dagen fant jeg denne gamle strandvesken, som jeg ironisk nok har hatt stående på loftet med vinterklær i. Den ene stroppen hadde løsnet, trekket var flekkete og mye av gullfarven var slitt vekk... godt brukt med andre ord. Jeg bestemte meg for at denne vesken sine dager på stranden er over, men det betyr jo ikke at den ikke kan brukes til noe annet...

Steg 1: Inspirasjon.Søk på nettet, se gjennom interiør blader, tegn noe, ta en tur ut... inspirasjon kan jo henter over alt. Jeg søkte rundt på nettet og fant frem litt forskjellig, før jeg kastet meg ut i det...

Steg 2: Her gjør jeg det jeg liker å kalle 'forberedelsen av et blankt lerret'. Jeg klippet vekk stroppene og dro ut det flekkete trekket. Det jeg da satt igjen med var en enkel stråkurv.

Steg 3: Sy nytt trekk. Jeg brukte det gamle trekket som mal og sydde et nytt av noen rester av en hvit gardinhøyde, som jeg hadde liggende.

Steg 4: Samle sammen utstyret. Jeg kjøpte to spraybokser til 69kr stykk på clas olson for å eksperimentere litt, og en pakke med tape i 3 ulike tykkelsere til 49kr samme sted. Jeg hadde litt stoffrester liggende, som jeg brukte til å sy nytt trekk til kurven.

Steg 5: Spray og tape. Jeg grunnet kurven med et lag hvit spraymaling. Egentlig kunne jeg vel sagt meg ferdig her, men ville ikke ha en hvit kurv. Tapet et mønsker a la det du kan se i inspirasjonsbildene og sprayet over med svart maling.

Steg 6: Ferdig! Mønsteret passet ikke helt til rommet jeg ville ha kurven i, så ble til at jeg sprayet den helt svart. Er super fornøyd med resultatet :)

bilder: privat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar