søndag 2. desember 2012

Julekalenderen er på plass :)

Da var det alt 2. desember og julekalenderen er på plass! Er kjempe fornøyd med resultatet :) I stedet for pakkekalender har jeg i år skrevet 24. kort til min flotte samboer. Garn, pyntebånd og spiker hadde jeg liggende hjemme. Alt som måtte handles inn var julekort med konvolutter. Var rundt og kikket litt, men de fleste var ganske dyre. Noen steder solgte de ett kort med konvolutt til 30 kr, som ble litt i dyreste laget. Så alternativet var å lage selv, eller finne noe billigere. Til slutt fant jeg 40 julekort med konvolutter til 50 kr på søstrene grene, som jeg syntes var en grei pris. Har noen til overs, som kan gis bort til andre og :) 

På kortene står det alt fra hyggelige små beskjeder til "gavekort" på ting som 15 minutter massasje og lignende. Noen av kortene er tilpasset med ting som "kos deg på jobb i dag" eller "lykke til på eksamen" :) Kortene er lagt i konvoluttene og har laget hull med hullmaskin for å henge dem opp. En konvolutt åpnes hver dag frem til 24. desember. Når kortet er lest tas det ut av konvolutten og henges opp som dekorasjon. To konvolutter er åpnet og kalenderen har falt i smak så langt ;)

Har dere julekalender i år?
Ha en fortsatt fin helg!

2 kommentarer:

  1. Vi har to adventskalendre i år. En til meg med te og vareprøver i. (Det var sånne ting jeg bare hadde liggende hjemme som aldri ble brukt)
    Og barna har fått redd barna sin aktivitetskalender - ala bruk det du har for å lage en nisse. Digger det!
    Jeg hadde planer om å lage en til min samboer også, men tiden strakk ikke helt til, også ble vi syke. Han får dele en kopp te med meg innimellom.

    SvarSlett
    Svar
    1. Er så flott med aktivitetskalender :) Tror selv jeg hadde hatt mer glede av det når jeg var liten, i stedet for å få ting hele tiden. Det å gjøre noe sammen med familien har så mye større verdi :)

      Slett